news

Titi Aur, inspaimantat de E85, „drumul mortii”: „E nebunie! Toata lumea ma depasea, toata lumea ma semnaliza, soferii de TIR erau calare pe mine”

Titi Aur, fost campion de raliuri, se declara ingrozit de modul in care se circula pe E 85 sau DN 2, supranumir si „Drumul mortii”, frumul care leaga Moldova de sudul Romaniei.

„De curand, venind dinspre Moldova, pe ruta Focsani – Ramnicu Sarat – Buzau, unde e soseaua cu acel acostament – DN2 – e nebunie! Se merge mult, mult, mult peste limita legala, adica in localitate cu 100 km/h, in afara localitatii cu 130 – 140 km/h.

Am incercat sa merg relativ aproape de viteza legala, toata lumea ma depasea, toata lumea ma semnaliza, mergeam mai mult pe acea banda (acostament), soferii de TIR s-au suparat, erau in spatele meu, calare pe mine, m-au depasit”, a declarat Titi Aur intr-un interviu pentru DC News.

O  filmare recenta pe DN2 E85  a aratat cat de periculos este acest drum. Soferul unui camion a fost filmat intrand pe contrasens, dupa ce a depasit un TIR, fiind aproape de a se lovi de o masina mica. Apelat prin statie, camionagiul a inceput sa il injure pe celalalt sofer.

DN2 E85 se intinde de la Siret, prin Suceava, Falticeni, Roman, Bacau, Adjud, Focsani, Ramnicu Sarat, Buzau, Urziceni, Bucuresti, pana la Giurgiu. Aproape 80 de oameni au murit in 2021 pe E85  si 180 au fost raniti. Multe accidente s-au produs din cauza ca unii soferi considera ca soseaua are doua benzi pe sens, in realitate este doar una si un acostament.

Imaginile au fost postate si pe forumul Reddit Romania, unde au provocat o multime de comentarii legate de cat de periculos este acest drum.

Daca vrei sa convertesti un ateu la ortodoxie trebuie doar sa il pui sa conduca pe E85.

Confirm. Toata familia se ruga si in maghiara si in romana cand am vazut ca pe dreapta (pe acostament) ma depaseste un Yaris in timp ce pe stanga intra in depasire un X5…

O singura data am mers pe E85 si, din principiu, nu am mers pe acostament. Mergeam cu 90-100 kmh, cand vad in oglinda politia. Na, era in viteza legala, am zis ca nu are rost sa incetinesc doar asa. Moment in care incepe sa imi dea flash-uri sa ma trag 🙂 Atunci am realizat de ce i se zice si drumul mortii. Daca si politia te incurajeaza sa mergi pe acostament..

De obicei nu circul pe E85, si recunosc ca am circulat pe acostament in putinele dati in care am am avut treaba pe acolo. Am mers acum cateva minute pe o portiune scurta de vreo 10-15 km. Dupa discutia de astazi am citit si pe alte surse si intr-adevar este ilegal sa circuli pe acostament. Am zis hai sa merg regulamentar pe banda normala si la limita de viteza permisa de lege. Am o stare foarte proasta acum. Zici ca am trecut prin razboi. Atata bullying prin claxoane, flashuri, condus in curul meu si depasiri cu jeepanele la limita pe langa mine, inclusiv pe linia continua in curba, n-am experimentat niciodata. Imi vine sa vars. Da, ai dreptate, e risc de moarte. De ce sunt obligat eu sa incalc legea, sa fiu raspunzator pentru un eventual accident, pentru ca n-aveam ce cauta pe acostament, doar ca sa nu mor fizic sau de stres pe banda regulamentara? De ce nu intra ei pe acostament, daca tot incalca limita de viteza, dau flashuri si claxoane ilegale si sunt dispusi sa depaseasca si in curba numai sa depaseasca odata? Ce mai e o depasire prin dreapta?

E cel mai periculos drum, politicul nu face nimic, politia nu face nimic, desi CNAIR si Politia Romana au declarat ca drumul este cu 2 benzi, nu cu 4, iar prima banda este acostament, adica banda pentru opriri de urgenta, pietoni, biciclisti si alte vehicule fara motor.. Dar nu deranjam jungla asta ca toata lumea se bucura ca se poate merge cu 120-130 si ajungi repede la Bucuresti, nu mai trebuie sa se faca autostrada. Eu am incercat sa merg doar pe banda 2, cum e normal, dar vin bizonii si te claxoneaza sa te dai si daca nu o faci te depasesc prin dreapta. Solutia mea este sa merg pe mijlocul celor 2 benzi de pe un sens (sa incalec banda despartitoare dintre 1 si 2). Daca am de depasit o masina care merge cu 80 de exemplu, ma asigur si depasesc intrand pe contrasens, apoi revin. Daca cineva vine sa depaseasca, am observat ca majoritatea nu ma claxoneaza, se asigura de pe contrasens si depasesc nu mai forteaza depasitea orice ar fi, iar eu nu ma dau in dreapta decat daca este o situatie de urgenta (se depaseste si pe sensul opus si sunt si eu depasit). Daca as sta doar pe banda 1 sau doar pe banda 2, as fi in pericol daca se depasesc 2 tiruri si pe mine ma depaseste cineva (ori pe banda 1 ori pe banda 2), pentru ca nu ai unde sa te retragi si te faci acordeon, e foarte foarte periculos. Ar trebui convertit integral in 2+1 alternativ, cum este deja o portiune aproape de Bucuresti.

E85 singurul drum pe care mi-a stat morcovu’ in cur cand conduceam. Prefer de 1000 de ori un drum cu serpentine decat E85

Potrivit specialistilor, citati de Adevarul,  E85 a fost proiectat prost pentru ca acostamentul largit este confundat cu banda de circulatie. De fapt, in realitate, este o singura banda. Depasirile se fac de cele mai multe ori pe contrasens pentru ca nu este loc suficient si asa apar riscuri.

Urmareste-ne si pe:
Lavinia Popa

Share
Published by
Lavinia Popa

Recent Posts

Bloomberg: Coreea de Nord ar putea desfasura in total in Ucraina 100 000 de soldati pentru a-l ajuta pe Putin

Coreea de Nord ar putea desfasura pana la 100 000 de soldati pentru a ajuta…

21 de minute ago

Purtatorul de cuvant al Hezbollah, Mohammad Afif a fost ucis intr-un atac aerian al Israelului asupra Beirutului

O lovitura aeriana israeliana asupra unei cladiri din centrul Beirutului l-a ucis duminica pe seful…

O oră ago

Premierul Poloniei, Donald Tusk: “Diplomatia prin telefon nu poate inlocui un sprijin veritabil al intregului Occident pentru Ucraina”

"Niciun apel telefonic nu este in masura sa opreasca agresiunea rusa in Ucraina", a declarat…

O oră ago

Apel „in al 11-lea ceas” al lui Bolojan catre Ciuca, Lasconi si Geoana: „Sa nu fragmentam voturile pentru modernizarea Romaniei”

Presedintele Consiliului Judetean Bihor, Ilie Bolojan, a lansat duminica un apel catre Nicolae Ciuca, Mircea…

5 ore ago