Cruise, compania de masini care se conduc singure, detinuta de General Motors, si-a suspendat operatiunile fara sofer la nivel national in SUA dupa ce autoritatile de reglementare din California i-au revocat licenta din cauza unor probleme de siguranta, relateaza Interesting Engineering.
Departamentul pentru autovehicule din California (DMV) a declarat ca Cruise a furnizat informatii false sau inselatoare cu privire la performantele tehnologiei sale autonome, care a inceput recent sa transporte pasageri in San Francisco.
Cruise se confrunta, de asemenea, cu controale din partea autoritatilor federale, care analizeaza rapoartele privind posibilele pericole pe care masinile sale fara sofer le prezinta pentru pietoni si pasageri. Anterior, compania producatoare de masini care se conduc singure a decis sa isi injumatateasca flota de masini care circula in San Fransisco, dupa ce Departamentul de autovehicule din California i-a ordonat sa isi limiteze flota la maximum 50 de masini pe timp de zi si 150 pe timp de noapte.
Intr-o postare pe X, fostul Twitter, Cruise a anuntat ca a decis „sa intrerupa in mod proactiv operatiunile fara sofer in toate flotele, in timp ce ne luam timp pentru a examina procesele, sistemele si instrumentele si pentru a reflecta asupra modului in care putem opera mai bine intr-un mod care sa castige increderea publicului”.
Incidentele si viitorul companiei Cruise
Cruise a adaugat ca decizia nu are legatura cu noi incidente pe sosea si ca va continua sa opereze vehiculele sale autonome cu supraveghere umana, chiar si in conditiile interdictiei pe termen nelimitat din California.
Suspendarea este un esec semnificativ pentru General Motors, care isi punea mari sperante in Cruise ca sursa de venituri si inovatie. Constructorul auto cu sediul in Detroit preconizase ca Cruise va genera venituri anuale de 1 miliard de dolari pana in 2025, un salt urias fata de cele 106 milioane de dolari obtinute anul trecut.
DMV nu a precizat ce informatii de siguranta a prezentat Cruise in mod eronat. Cu toate acestea, suspendarea operatiunilor a venit dupa o serie de incidente care au ridicat intrebari cu privire la fiabilitatea si siguranta masinilor sale fara sofer.
La inceputul acestei luni, un robotaxi Cruise a trecut peste un pieton care fusese lovit de o alta masina condusa de un om. Pietonul a fost prins sub roata masinii Cruise, care l-a tarat apoi pe o distanta de aproximativ sase metri in timp ce incerca sa se indeparteze de locul faptei.
DMV si alti critici au acuzat Cruise ca nu a dat publicitatii toate inregistrarile video ale accidentului, dar Cruise a negat acest lucru, spunand ca a oferit inregistrarea video completa oficialilor statali si federali. Cruise a afirmat ca a cooperat cu autoritatile care investigheaza accidentul din 2 octombrie si ca inginerii sai lucreaza la imbunatatirea raspunsului robotaxiului sau „la acest tip de eveniment extrem de rar”.
Cu toate acestea, unii experti au ramas sceptici cu privire la explicatiile oferite de Cruise si au cerut mai multa transparenta.
Tot luna aceasta, Administratia Nationala pentru Siguranta Traficului pe Autostrazi (NHTSA) a anuntat ca investigheaza divizia de vehicule autonome a Cruise dupa ce a primit rapoarte de incidente in care este posibil ca masinile sale sa nu fi cedat trecerea pe trecerile de pietoni si in alte zone.
Biroul de investigare a defectelor din cadrul NHTSA a declarat ca a primit doua rapoarte privind raniri ale pietonilor in care au fost implicate masini Cruise. De asemenea, a descoperit alte doua incidente din videoclipuri online, dar a precizat ca numarul total nu este cunoscut.
In luna decembrie a anului trecut, NHTSA a deschis o alta investigatie privind rapoartele referitoare la robotaxi Cruise care se opreau brusc sau se blocau, lasand pasagerii in impas. Investigatia a fost declansata de trei coliziuni din spate dupa ce masinile Cruise au franat brusc.
Potrivit unei scrisori datate 20 octombrie, facuta publica joi, NHTSA a primit alte cinci rapoarte privind masini Cruise care s-au oprit neasteptat, fara obstacole in fata. Toate aceste cazuri au implicat masini care functioneaza fara supraveghere umana.
Presedintele PNL, Nicolae Ciuca, i-a cerut vineri lui Marcel Ciolacu sa prezinte dovada ca nu…
Cristian Andrei, jurnalistul care in ultimii ani a documentat indeaproape modul in care partidele politice…
Potrivit autoritatii de reglementare E-Control, Austria nu mai este dependenta de furnizarea de gaze din…
Locuitorii stramutati din cauza luptelor dintre fortele ucrainene si rusesti din regiunea Kursk au protestat…
Presedintele PNL, Nicolae Ciuca, anunta vineri ca "pe masura ce timpul trece si ziua alegerilor…
Uniunea Europeana ar trebui sa revizuiasca sanctiunile impotriva Rusiei, deoarece acestea mentin preturile ridicate la…