Transportatorii romani, taxati abuziv la frontiera cu Bulgaria. UNTRR cere interventia urgenta a Comisiei Europene impotriva practicilor ilegale ale bulgarilor
Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR) semnaleaza intensificarea abuzurilor autoritatilor bulgare impotriva transportatorilor romani, inclusiv impunerea unei taxe discriminatorii la intrarea din Turcia.
Aceasta masura contravine reglementarilor UE, iar UNTRR cere interventia rapida a Comisiei Europene si a guvernelor Romaniei si Bulgariei, conform unui comunicat de presa al uniunii.
„Incepand cu 15 iulie 2024, Agentia Bulgara pentru Siguranta Alimentara a introdus o masura de dezinfectie preventiva pentru toate vehiculele care intra in Bulgaria dinspre Turcia, motivata de situatia epizootica din regiune.
Conform cadrului legal, taxa stabilita pentru dezinfectia exterioara a camioanelor de peste 3,5 tone este de 20 BGN (10 EUR) pentru vehiculele inmatriculate in strainatate. In mod abuziv, transportatorii romani sunt obligati sa plateasca dublul acestei sume – 20 EUR in loc de 20 BGN – o taxa ilegala si discriminatorie, care depaseste valoarea comunicata oficial.
UNTRR solicita stoparea acestor practici abuzive ale autoritatilor bulgare si eliminarea imediata a taxei de dezinfectie impuse de Bulgaria. Aceasta taxa nu mai exista la nicio alta frontiera europeana si reprezinta o incalcare a dreptului la libera circulatie pe piata unica, alaturi de celelalte masuri anti-europene introduse de Bulgaria impotriva transportatorilor romani.”
„Bulgaria se comporta ca un stat non-UE! De ce mai este mentinuta in Uniunea Europeana? UNTRR a atras atentia in numeroase randuri asupra faptului ca autoritatile bulgare creeaza bariere impotriva liberei circulatii pe teritoriul pietei unice, utilizand diverse metode pentru a obtine avantaje economice in defavoarea Romaniei,” transmit transportatorii romani.
Astfel, organizatia denunta discriminarile suferite de transportatorii romani in parcarile de camioane din Ruse si Vidin si solicita eliminarea imediata a acestor bariere, care afecteaza grav competitivitatea transporturilor rutiere din Romania si functionarea pietei unice europene.