In iulie 1937, uzinele Malaxa au lansat in circulatie automotorul Malaxa 1001-1002, cunoscut si ca „Balan”. Acesta a starnit admiratia intregii Europe, conform consemnarilor din presa vremii.
Garnitura avea o viteza maxima de 110 km/h, 136 locuri, fiind dotata cu aer conditionat, fotolii de plus, plus servire la scaun. Conditii de neimaginat chiar si in prezent, cand trenurile actuale mari intarzieri, iar in multe nu functioneaza aerul conditionat.
Citeste si: Mari intarzieri ale trenurilor. Trenul Craiova – Bucuresti a avut o intarziere de 201 minute
Lansarea garniturii „Balan” a fost consemnata de presa internationala a vremii, Romania fiind considerata printre tarile inaintate din Europa in privinta comunicatiilor.
Designul trenului, aerodinamic si elegant apartine arhitectului Horia Creanga, nepotul scriitorului Ion Creanga, considerat parintele arhitecturii moderniste in Romania interbelica.
Automotorul Malaxa 1001 avea doua motoare diesel Ganz-Jendrassyk cu sase cilindri in linie, de cate 220 CP fiecare, si atingea o viteza maxima de 110 km/h. Astfel, distanta Bucuresti-Constanta o parcurgea in aproximativ 2 ore si 15 minute.
Garniturile Malaxa sunt folosite chiar si azi pe ruta Arad – Curtici.
Un sondaj realizat de CURS in perioada 30 octombrie-5 noiembrie arata ca romanii pun educatia…
Spitalul Universitar din Basel prescrie bere pentru a trata efectele delirului la pacientii de terapie…
Presa pro-guvernamentala de la Budapesta noteaza indignata ca presedintele roman Klaus Iohannis i-a intors spatele…
Rusia tine minte si are in vedere declaratiile presedintelui ales al SUA, republicanul Donald Trump,…
Cu un zambet satisfacut si strangeri de maini ferme, premierul conservator ungar Viktor Orban, adesea…
Misterul bilelor negre care au aparut pe unele dintre cele mai cunoscute plaje din Sydney,…