Trupul antreprenorului britanic Mike Lynch a fost recuperat de pe iaht, fiica este inca data disparuta

externe

Cadavrul magnatului britanic Mike Lynch a fost recuperat joi din epava iahtului care s-a scufundat in aceasta saptamana in largul coastei Siciliei in timpul unei furtuni violente, a declarat un inalt oficial italian, citat de Reuters.

Fiica lui Lynch, Hannah, in varsta de 18 ani, este inca data disparuta, a declarat Massimo Mariani din cadrul Ministerului de Interne.

Bayesian sub pavilion britanic, un superyacht de 56 de metri lungime, care transporta 22 de pasageri si membri ai echipajului, a fost ancorat in largul portului Porticello, langa Palermo, si s-a scufundat la cateva minute dupa ce a fost lovit de o furtuna puternica.

Lynch, in varsta de 59 de ani, era unul dintre cei mai cunoscuti antreprenori in domeniul tehnologiei din Marea Britanie si si-a invitat prieteni sa i se alature pe iaht pentru a sarbatori achitarea lui in iunie intr-un proces pentru frauda intentat de HP.

15 persoane au supravietuit, inclusiv sotia lui Lynch, Angela Bacares, care este proprietara iahtului.

Mariani a declarat ca este posibil ca trupul fiicei lui Lynch, Hannah, sa nu se afle in epava, ci sa fi fost dus in larg.

Purtatorul de cuvant al pompierilor, Luca Cari, a declarat ca daca corpul ei se afla inca pe epava, va dura mai mult pentru a-l gasi, avand in vedere dificultatile pe care le intampina scafandrii in a accesa toate zonele ambarcatiunii, care este intinsa pe o parte, la o adancime de 50 de metri.

O ancheta judiciara a fost deschisa in legatura cu dezastrul, care i-a derutat pe experti care spun ca o nava precum Bayesian, construita de producatorul italian de iahturi de ultima generatie Perini, ar fi trebuit sa reziste furtunii.

Giovanni Costantino, CEO al Italian Sea Group, care detine Perini, a declarat presei italiene ca Bayesian este „una dintre cele mai sigure nave din lume” si a invinuit echipajul ca nu a respectat procedurile corecte de siguranta.

Capitanul James Cutfield si cei opt membri ai echipajului care au supravietuit, nu au facut niciun comentariu public cu privire la dezastru. Procurorul care conduce ancheta, Ambrogio Cartosio, a programat o conferinta de presa pentru sambata.

Scafandrii au cautat in interiorul iahtului scufundat in ultimele trei zile in ceea ce au spus ca sunt conditii extrem de provocatoare din cauza adancimii la care se afla nava si obstacolelor din caile de intrare.

Pompierii au comparat eforturile cu cele depuse, la scara mai mare, pentru Costa Concordia, un vas de croaziera de lux care s-a rasturnat in largul insulei italiene Giglio in ianuarie 2012, ucigand 32 de persoane.

Odata ce ultimul cadavru va fi recuperat, expertii vor trebui sa decida daca sau cum sa salveze nava.

CEO-ul Italian Sea Group a declarat ca sistemul automat de urmarire al iahtului sugereaza ca nava s-a scufundat in 16 minute. El a spus ca este clar ca nava a inghitit cantitati mari de apa, adaugand ca anchetatorii ar trebui sa vada ce usi sau trape ar fi putut fi lasate deschise, concentrandu-se in special pe o usa principala situata pe partea stanga a iahtului.

„O ambarcatiune construita de Perini a supravietuit uraganului Katrina, de categoria 5. Credeti ca nu ar putea supravietui unei trombe de apa aici”, a declarat el pentru ziarul Corriere della Sera, referindu-se la un tip de tornada despre care se crede ca a lovit Bayesian.

Conform legii maritime, un capitan are intreaga responsabilitate pentru nava si echipaj, precum si pentru siguranta tuturor celor de la bord.

Capitanul Costa Concordia, Francesco Schettino, ispaseste o pedeapsa de 16 ani de inchisoare pentru rolul sau in dezastrul din 2012, dupa ce a recunoscut ca a navigat prea aproape de stancile subacvatice.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: