Tuneluri la Busteni si Sinaia. Catalin Drula anunta cum va arata autostrada Ploiesti-Brasov: „Trebuie sa incepem lucrul efectiv cu utilaje in teren cat mai repede pe aceasta autostrada”
Ministrul Transporturilor, Catalin Drula, a anuntat joi ca a dast starul pentru pregatirea tehnica a autostrazii Ploiesti-Brasov. Drula a mentionat ca in zonele Sinaia si Busteni vor fi construite tuneluri.
„A fost dat astazi ordinul de incepere, astazi, 11 martie, in prima intalnire oficiala cu proiectantul la sediul CNAIR. Aceasta autostrada trebuie pregatita fara cusur din punct de vedere al documentatiei tehnice si studiilor de teren. Nu ne mai permitem intarzieri.
Ne dorim solutii moderne, cu tuneluri (Busteni+Sinaia), solutii prietenoase cu turismul si mediul.
Conform contractului, una dintre primele etape este pregatirea studiilor de trafic: modelarea traficului, a fluxurilor de circulatie, prognoza de trafic si finalizarea acestui capitol.
In paralel se desfasoara studiul alternativelor de traseu cu schite, sisteme rutiere proiectate, scurgerea apelor si identificarea constrangerilor de pe fiecare optiune. Dupa o etapa de consultare publica se aproba traseul final.
Studiile contractate sunt cele hidrologice, hidraulice si geotehnice – un capitol foarte important pentru orice constructie pe care o vrem executata fara probleme in teren. Si acestea sunt doar o parte din activitatile necesare.
Pe sectoarele critice, unde – stim cu totii – traficul este infernal (centurile de la Comarnic si Busteni) si pe Ploiesti – Comarnic, am cerut proiectantului din nou ca documentatia sa fie livrata in avans. Trebuie sa incepem lucrul efectiv cu utilaje in teren cat mai repede pe aceasta autostrada”, a anuntat Drula pe Facebook.
In urma cu o saptamana, Drula spunea ca inca din primele zile de mandat s-a interesat de proiectul privind constructia autostrazii Bucuresti – Brasov si ca a aflat ca pentru aceasta nu s-a mai facut un studiu de fezabilitate din anul 2005.
„Am inceput primele zile din mandat cu autostrada Bucuresti – Brasov. Am spus ca a fost campionat de studii de fezebilitate. Or fi fost in general in Romania. Din pacate, pe aceasta autostrada ultimul studiu de fezabilitate dateaza din 2005. Este un studiu mai sumar. A ramas studiul de fezabilitate din 2005 pentru ca de atunci au fost foarte multe incercari de parteneriat public privat. Cate doi – trei ani proiectul a fost blocat inclusiv in discursul public al decidentilor zilei”, a afirmat Drula la Digi 24.
Acesta a mai spus ca s-a semnat contractul de proiectare pentru segmentul de autostrada Bucuresti – Brasov.
„Acum chiar am facut un pas concret, pe 12 februarie a fost semnat contractul de proiectare al autostrazii, asta inseamna ca vom avea toata partea din spate, viaducte, tuneluri, vom avea efectiv proiectul lor, asa cum faci proiectul unei case. Si apoi putem cauta un constructor. In momentul de fata aceasta munca nu a fost facuta si daca nu a fost facuta nu poti trimite un excavator direct in teren”, a mentionat Catalin Drula.
Cat despre inceperea lucrarilor, Catalin Drula a declarat ca numai proiectarea dureaza doi ani si jumatate.
„Proiectantului care incepe contractul semnat pe 12 februarie i-am cerut sa livreze zonele critice cum ar fi centura Comarnic, zona de la Ploiesti, mai repede decat termenele contractuale. Termenele contractuale, din pacate, sunt destul de mari. E vorba de doi ani, doi ani si jumatate, un contract licitat inainte de mandatul meu”, a mai declarat Drula.