Un Boeing 777 cu destinatia Rio a facut drum intors la Amsterdam din cauza unei probleme tehnice. Istoricul necazurilor companiei americane

externe

O problema tehnica, inca, nespecificata a fortat, astazi, o aeronava Boeing cu destinatia Rio sa se intoarca la scurt timp dupa decolarea din Amsterdam. Gigantul aviatic american se confrunta cu presiunea publica in urma unei serii de probleme de siguranta, scrie Deutsche Welle (DW).

O aeronava Boeing 777, care urma sa ajunga la Rio de Janeiro, in Brazilia, s-a intors si a aterizat inapoi pe aeroportul Schiphol din Amsterdam, duminica, la scurt timp dupa decolare, raportand o problema tehnica nespecificata.

Zborul KLM705, operat de compania aeriana olandeza KLM, a aterizat in siguranta. Un purtator de cuvant al controlului olandez al traficului aerian a declarat ca avionul a cerut sa aterizeze ca masura de precautie si s-a intors de deasupra Belgiei, la aproximativ 40 de minute dupa decolare. Natura problemei tehnice nu a fost inca dezvaluita.

Compania aeriana a declarat ca siguranta pasagerilor si a echipajului nu a fost niciodata pusa in pericol. Duminica, pasagerii vor fi transportati la Rio de Janeiro cu o alta aeronava.

De ce este Boeing sub observatie?

Potrivit DW, incidentul survine intr-un moment in care gigantul aeronautic american Boeing se confrunta cu o serie de probleme de siguranta, iar directorul sau general Dave Calhoun a anuntat ca va demisiona pana la sfarsitul anului.

Compania a fost afectata in special de probleme de siguranta legate de aeronavele sale 737 Max-9.

In ianuarie, un ansamblu al usii de pe un avion 737 Max-9 al companiei Alaska Airlines s-a smuls la aproximativ 16 000 de picioare (cca. 4 876,8 metri) deasupra solului.

De atunci, Boeing s-a confruntat cu un control riguros din partea autoritatilor de reglementare din SUA, ceea ce a dus la reducerea productiei, in timp ce compania incearca sa rezolve problemele de siguranta si calitate.

Dar, acest lucru nu a stopat si alte probleme in aer ale producatorul american de avioane.

Istoricul „urgentelor mortale”

In martie, aproximativ 50 de persoane au fost ranite atunci cand un 787 a „cazut” brusc in timpul zborului.

Luna trecuta, pilotul unui Boeing 777-300ER cu destinatia Singapore, care transporta 211 pasageri de la Londra, intampinat fiind de turbulente bruste deasupra bazinului Irrawaddy, a fost fortat sa devieze zborul catre Bangkok. Din pacate, insa, un pasager a murit in incident.

Dar acestea si alte situatii de urgenta in zbor palesc in comparatie cu situatia celor doua aeronave Boeing MAX 8 care s-au prabusit in 2018 si 2019, ucigand 346 de persoane si provocand o retinere la sol la nivel mondial a tuturor avioanelor MAX 8 si MAX 9, care a durat aproape doi ani.

In 2018, un avion Boeing 737 Max Lion Air din Indonezia s-a prabusit, omorand 189 de persoane.

Un an mai tarziu, avionul Boeing 737 Max al Ethiopian Airlines s-a prabusit la scurt timp dupa decolarea din Addis Abeba, omorand 157 de persoane.

Desi mai multi factori au contribuit la ambele tragedii, ambele prabusiri au fost legate de sistemul MCAS (Manoeuvring Characteristics Augmentation System) al avionului, care este conceput pentru „a impinge automat botul avionului in jos” daca detecteaza un pericol de functionare.

De asemenea, mai multi informatori din jurul companiei au iesit public, sustinand ca exista riscuri in procesul de productie a avionului.

Procesarea acestor initiative a fost complicata si de doua decese recente. In martie, un fost angajat al Boeing, care furnizase recent dovezi impotriva companiei intr-un proces de denuntare, a murit din cauza a ceea ce politia a declarat ulterior ca a fost „o rana prin impuscare autoprovocata”.

La sfarsitul lunii aprilie, un alt denuntator a decedat dupa ce a contractat o infectie cu raspandire rapida si a facut pneumonie.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: