Copiii in varsta de un an nu trebuie sa stea mai mult de doua ore la TV sau pe telefoane. Se vor confrunta cu intarzieri de dezvoltare in anii urmatori – studiu

externe

In cazul copiilor in varsta de un an, petrecerea a doua sau mai multe ore pe zi in fata ecranelor – televizor, video, telefoane mobile sau alte dispozitive digitale – poate creste sansele ca acestia sa se confrunte cu intarzieri de dezvoltare in anii urmatori, potrivit unui studiu publicat in revista JAMA Pediatrics.

Pe baza datelor privind 7.097 de copii, studiul a constatat ca, pe masura ce creste timpul petrecut in fata ecranului, creste si probabilitatea de aparitie a intarzierilor de dezvoltare, in special in ceea ce priveste abilitatile de comunicare si de rezolvare a problemelor, potrivit The Washington Post.

De exemplu, copiii cu pana la doua ore pe zi de timp petrecut in fata ecranului la varsta de 1 an aveau cu 61% mai multe sanse de a avea intarzieri in dezvoltarea abilitatilor de comunicare pana la varsta de 2 ani decat cei care au inregistrat mai putin de o ora pe zi de timp petrecut in fata ecranului. Riscul a fost de aproape cinci ori mai mare pentru cei cu patru sau mai multe ore pe zi de timp petrecut in fata ecranului.

Intarzieri legate de timpul petrecut de copii in fata ecranului au fost constatate si in dezvoltarea abilitatilor personale si sociale, precum si a abilitatilor motorii (miscarea bratelor, a corpului, a picioarelor, a mainilor si a degetelor).

In general, expertii in sanatatea copiilor adopta o pozitie negativa in ceea ce priveste timpul petrecut de copii in fata ecranelor, incurajand in schimb activitatea fizica si interactiunile personale, fata in fata. Conform orientarilor Organizatiei Mondiale a Sanatatii, „timpul sedentar petrecut in fata ecranelor” – cum ar fi privitul la televizor – nu este recomandat pentru sugari si ar trebui limitat la maximum o ora pe zi pentru copiii de 2 ani.

In JAMA Pediatrics, cercetatorii au remarcat ca datele pentru studiul lor nu au facut diferenta intre timpul petrecut in fata ecranului in scop educational si alte tipuri de timp petrecut in fata ecranului.

„Deoarece este dificil sa se limiteze timpul petrecut in fata ecranului in general in lumea dispozitivelor electronice de astazi”, au scris ei, „ar putea fi benefic sa se identifice si sa se limiteze aspectele timpului petrecut in fata ecranului care sunt asociate cu intarzieri in dezvoltare, profitand in acelasi timp de aspectele educationale”.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: