Vanzarile de masini europene de lux se prabusesc in China. Porsche a atins pragul cel mai de jos din ultimii 10 ani
Producatorul german de automobile Porsche se confrunta acum cu o scadere a vanzarilor pe fondul concurentei din China. Masinile electrice ecologice si la moda sunt din ce in ce mai cautate pe cea mai mare piata din lume, relateaza Euronews.
In China, in al treilea trimestru, vanzarile Porsche au atins cel mai scazut punct din ultimii 10 ani.
Din ianuarie pana in septembrie, compania a livrat 43.280 de masini in China, ceea ce este cu 29% mai putin decat in primele noua luni ale anului 2023. In America de Nord, Porsche a vandut 61.471 de masini, adica cu 5% mai putin decat in aceeasi perioada a anului trecut.
Cu toate acestea, Detlev von Platen, un purtator de cuvant al Porsche AG, ramane optimist. „Cererea din partea clientilor ramane ridicata, iar feedback-ul clientilor nostri despre noile modele este foarte pozitiv. Ne uitam cu incredere la cifrele finale de vanzari in 2024. Situatia pietei ramane dificila in intreaga lume. Cu toate acestea, datorita celei mai recente game de modele si unei structuri de vanzari echilibrate, suntem intr-o pozitie puternica”, spune el.
Volkswagen, compania-mama a Porsche, s-a confruntat cu o tendinta similara, vanzarile scazand cu 15% in trimestrul trei al acestui an.
Marko Schubert, top manager al Volkswagen, a remarcat: „Situatia competitiva este deosebit de acuta in China, iar acesta este principalul motiv pentru scaderea globala a livrarilor noastre”.
Expertii recunosc: cererea in plina expansiune de masini electrice din China dauneaza producatorilor auto europeni. Masinile chinezesti sunt mult mai ieftine, dotate cu o multime de facilitati si au un design mai modern in comparatie cu masinile europene.
Razboiul comercial din ce in ce mai tensionat dintre UE si China i-a determinat si pe observatori sa speculeze ca Beijingul ar putea impune sanctiuni impotriva companiilor europene cu fabrici importante in tara, inclusiv BMW, Audi si Mercedes-Benz.