Veche de aproape un secol, aceasta „cafenea capodopera” din Tokyo descurajeaza socializarea si interzice telefoanele mobile

life

In Lion Cafe, aflat in districtul Shibuya din Tokio, primul lucru pe care il observam sunt scaunele. Toate sunt orientate intr-o singura directie, spre doua boxe gigantice bagate in perete, vedetele acestei cafenele vechi de 98 de ani, potrivit CNN.

Este una dintre putinele cafenele meikyoku kissa sau „cafenele capodopera” ramase in oras.

„Meikyoku kissa este un loc in care se aude muzica clasica, unde clientii pot asculta muzica, pot bea o ceva si se pot relaxa”, spune Naoya Yamadera, actualul manager al Lion Cafe.

Tatal sau, Yanosuke Yamadera, a construit cafeneaua in 1926. Aceasta a ars in timpul raidurilor aeriene din cel de-Al Doilea Razboi Mondial si a fost reconstruita si extinsa in anii 1950, decorul fiind inspirat de stilul sau baroc european original. Dincolo de fatada cu piatra, interiorul cafenelei este slab luminat si decorat cu lemn de culoare inchisa.

Spre deosebire de majoritatea cafenelelor, socializarea aici este descurajata. Este interzis sa vorbiti la telefoanele mobile.

Sistemul de sunet a fost facut la comanda pentru acest spatiu in 1950, si a fost incorporat in peretele inalt de doua etaje. Randuri de discuri de vinil si CD-uri umplu rafturile.

Clientii pot solicita anumite piese clasice din colectia magazinului – cu exceptia cazului in care se afla in mijlocul unui playlist stabilit.

De-a lungul anilor, cafeneaua s-a schimbat foarte putin, ceea ce Yamadera crede ca rerpezinta farmecul locului.

„La inceput, echipamentul muzical era scump. O faceam intr-un moment in care nu existau astfel de produse electrice. A fost o vreme cand cafeneaua functiona cu un fonograf manual (cu manivela), care era scump chiar si in trecut, asa ca doar putini oameni isi puteau cumpara unul”, spune proprietarul.

Acest lucru a permis ca Lion Cafe sa-si ademeneasca clientii sa experimenteze ceea ce era o forma rara de divertisment la acea vreme.

Proprietarul spune ca unii dintre cei mai vechi clienti ai lor viziteaza cafeneaua de mai bine de sase decenii. „(Unul dintre clientii nostri) are acum aproximativ 70 de ani, au inceput sa vina ca elev de liceu”, spune managerul in varsta de 62 de ani.

In ultimii ani, cafeneaua unica a devenit din ce in ce mai populara si a atras si atentia internationala.

„Sunt destul de multi nou-veniti. Multi oameni nu sunt familiarizati cu muzica clasica, asa ca as vrea sa se obisnuiasca cu ea in locuri ca aici. Unii dintre clientii nostri vin de departe, din America si Europa. Unii vin si din Japonia. Ei se uita la ghiduri si vad acest loc ca pe o destinatie turistica, asa ca as dori sa prezint cafeneaua acestor oameni”, spune Yamadara.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: