Proiectul autostrazii Sibiu – Fagaras, una dintre cele mai importante investitii in infrastructura rutiera din Romania, a suferit modificari semnificative pe tronsonul dintre Arpasu de Jos si Sambata de Sus.
Aceste modificari au impus ca CNAIR sa depuna un nou memoriu la Agentia pentru Protectia Mediului pentru a obtine autorizatia necesara continuarii lucrarilor, informeaza oradesibiu.ro
Una dintre cele mai importante schimbari se refera la extinderea suprafetelor expropriate. Initial, erau prevazute exproprieri pentru aproximativ 1,98 milioane mp de teren, insa aceasta a fost suplimentata cu inca 267.000 mp. Aceasta modificare a fost necesara pentru a asigura drumuri de intretinere si acces la separatoarele de hidrocarburi, mentinandu-se astfel distantele minime de siguranta intre structurile autostrazii si gardurile de protectie.
De asemenea, nodul rutier de la Victoria, care va conecta localitatile Victoria, Ucea de Sus si Ucea de Jos la DN1, a fost reproiectat. Noul design al acestui nod rutier include doua bretele suplimentare pentru a imbunatati accesul pe autostrada dinspre aceste localitati si pentru a facilita conectivitatea dintre Sibiu si Fagaras.
In plus, s-au adus modificari la lucrarile hidrotehnice, avand in vedere ca autostrada va traversa mai multe cursuri de apa. Proiectul initial prevedea 115 separatoare de hidrocarburi, insa acum acestea au fost suplimentate cu inca 33. De asemenea, traseul autostrazii intersecteaza diverse drumuri locale si judetene, asa ca acestea au fost relocate si reconfigurate pentru a permite accesul la proprietati si terenurile din zona.
Alte ajustari includ lucrari suplimentare pentru consolidarea terasamentelor din cauza reliefului accidentat al regiunii. Sapaturile si umpluturile de mari dimensiuni impuse de pantele abrupte necesita masuri suplimentare pentru stabilitatea taluzurilor.
Valoarea initiala a investitiei pentru acest tronson era de aproximativ 1,77 miliarde de lei, insa modificarile aduse ar putea ridica costurile la peste 2 miliarde de lei. Cu toate acestea, perioada de executie ramane neschimbata, lucrarile urmand sa fie finalizate in 36 de luni.
Proiectul autostrazii Sibiu – Fagaras reprezinta un pas esential pentru imbunatatirea infrastructurii din zona de sud a Transilvaniei, reducand timpul de calatorie si asigurand o legatura mai eficienta intre Sibiu si Fagaras, cu multiple beneficii economice si sociale pentru locuitorii din regiune.
Presedintele Klaus Iohannis va efectua, de vineri pana luni, o vizita oficiala in Republica Federala…
Primarul municipiului Bistrita, Gabriel Lazany, a prezentat planuri pentru restructurarea si reorganizarea personalului din cadrul…
Secretarul general al NATO, Mark Rutte, a facut apel la membrii aliantei si la alti…
Ministrul Agriculturii, Florin Barbu, a anuntat ca vor fi demarate controale in magazine, pentru a…
Liderul nord-coreean Kim Jong-un a condus un test cu drone autoexplozive si a ordonat fabricarea…
Desi Clujul asteapta de ani de zile constructia unui spital de copii, proiectul ramane la…