news

Veste buna pentru soferi. Autostrada Sibiu – Fagaras se extinde cu noi modificari esentiale

Proiectul autostrazii Sibiu – Fagaras, una dintre cele mai importante investitii in infrastructura rutiera din Romania, a suferit modificari semnificative pe tronsonul dintre Arpasu de Jos si Sambata de Sus.

Aceste modificari au impus ca CNAIR sa depuna un nou memoriu la Agentia pentru Protectia Mediului pentru a obtine autorizatia necesara continuarii lucrarilor, informeaza oradesibiu.ro

Una dintre cele mai importante schimbari se refera la extinderea suprafetelor expropriate. Initial, erau prevazute exproprieri pentru aproximativ 1,98 milioane mp de teren, insa aceasta a fost suplimentata cu inca 267.000 mp. Aceasta modificare a fost necesara pentru a asigura drumuri de intretinere si acces la separatoarele de hidrocarburi, mentinandu-se astfel distantele minime de siguranta intre structurile autostrazii si gardurile de protectie.

De asemenea, nodul rutier de la Victoria, care va conecta localitatile Victoria, Ucea de Sus si Ucea de Jos la DN1, a fost reproiectat. Noul design al acestui nod rutier include doua bretele suplimentare pentru a imbunatati accesul pe autostrada dinspre aceste localitati si pentru a facilita conectivitatea dintre Sibiu si Fagaras.

In plus, s-au adus modificari la lucrarile hidrotehnice, avand in vedere ca autostrada va traversa mai multe cursuri de apa. Proiectul initial prevedea 115 separatoare de hidrocarburi, insa acum acestea au fost suplimentate cu inca 33. De asemenea, traseul autostrazii intersecteaza diverse drumuri locale si judetene, asa ca acestea au fost relocate si reconfigurate pentru a permite accesul la proprietati si terenurile din zona.

Alte ajustari includ lucrari suplimentare pentru consolidarea terasamentelor din cauza reliefului accidentat al regiunii. Sapaturile si umpluturile de mari dimensiuni impuse de pantele abrupte necesita masuri suplimentare pentru stabilitatea taluzurilor.

Valoarea initiala a investitiei pentru acest tronson era de aproximativ 1,77 miliarde de lei, insa modificarile aduse ar putea ridica costurile la peste 2 miliarde de lei. Cu toate acestea, perioada de executie ramane neschimbata, lucrarile urmand sa fie finalizate in 36 de luni.

Proiectul autostrazii Sibiu – Fagaras reprezinta un pas esential pentru imbunatatirea infrastructurii din zona de sud a Transilvaniei, reducand timpul de calatorie si asigurand o legatura mai eficienta intre Sibiu si Fagaras, cu multiple beneficii economice si sociale pentru locuitorii din regiune.

Urmareste-ne si pe:
Anca Ionescu

Share
Published by
Anca Ionescu

Recent Posts

Batalia de la Piata Unirii. Ciolacu sustine ca „eu i-am zis lui Baluta sa se retraga de acolo”

Premierul PSD Marcel Ciolacu a sustinut, marti dimineata, intr-un dialog off the record cu jurnalistii…

2 ore ago

Rusia ar putea ataca NATO pana in 2030, anunta seful serviciilor secrete germane. Moscova vrea ca NATO sa revina in granitele din 1990

Rusia va avea capabilitatile militare pentru a putea ataca NATO pana in 2030, a declarat…

24 de minute ago

Daniel Ghita si-a dat demisia din PSD. El a acuzat-o recent de coruptie pe Elisabeta Lipa, prima pe lista PSD Botosani

Deputatul Daniel Ghita a anuntat, marti, in plen, ca a demisionat din Partidul Social Democrat,…

39 de minute ago

Premierul din Singapore, Lawrence Wong, aplaudat de ceilalti pasageri dupa ce a zburat cu o cursa low-cost din Laos – VIDEO

Intr-un clip devenit viral pe reteaua sociala X, prim-ministrul din Singapore, Lawrence Wong, poate fi…

59 de minute ago

La Cluj, pret record de 2300 euro/mp pentru un apartament vechi care are inca o carpeta cu Rapirea din Serai

Preturile exorbitante ale apartamentelor din Cluj-Napoca au devenit un subiect de discutie si ironie pe…

4 ore ago

Greva la penitenciarele din Craiova si Vaslui: „In acest an, un detinut i-a taiat nasul unui politist la Penitenciarul Rahova”

Politistii de penitenciare din Craiova si Vaslui refuza sa mai intre in serviciu, astazi, incepand…

3 ore ago