news

Wizz Air anunta ca serviciile sale online sunt disponibile, dupa masiva pana informatica de ieri. Se pot face rezervari si check-in

Serviciile online ale Wizz Air au redevenit functionale, iar clientii pot rezerva acum bilete si pot face check-in online, au anuntat vineri noaptea reprezentantii companiei.

„In urma eforturilor depuse de echipa Wizz Air ca raspuns la intreruperile de sistem la nivel mondial cauzate de un furnizor extern, Wizz Air se bucura sa confirme ca sistemele sunt acum in curs de revenire. In conformitate cu politica noastra si chiar daca cauza intreruperii a fost in afara controlului nostru, clientii ale caror zboruri au fost anulate vor primi automat o rambursare de 120% sub forma de credite WIZZ in termen de 24 de ore de la ora programata a zborului. In cazul in care un client doreste sa isi reprogrameze zborul in loc sa primeasca o rambursare, trebuie sa apeleze linia centrului de relatii clienti pentru asistenta speciala”, se arata intr-un comunicat al Wizz Air.

In plus, clientii pot acum sa rezerve din nou un zbor sau sa solicite o rambursare prin intermediul website-ului oficial al companiei sau al aplicatiei mobile.

Mai multe zboruri au fost anulate vineri pe Aeroportul Henri Coanda Bucuresti, din cauza unei pene informatice inregistrata de sistemul Microsoft, au informat reprezentantii Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti (CNAB).

Dupa ce Wizz Air a anulat cursa 3059 spre Beauvais (ora de decolare 16:45) si apoi 3005 Otopeni – Luton, acelasi lucru s-a intamplat si cu zborurile Aeroitalia 3114 Fiumicino – Henri Coanda si 3115 Henri Coanda – Fiumicino (13:20).

In plus, au fost anulate si zborurile Lufthansa 1652/1653 (19:20) Munchen – Otopeni – Munchen si TAP Portugal TP 7927 tot catre Munchen (plecare 19:20).

De asemenea, mai multe curse au anuntat vineri intarzieri la decolare, cum ar fi Wizz Air 3125 catre Abu Dhabi – o intarziere estimata de o ora, Wizz Air catre Bologna – 48 de minute, Wizz Air 3021 catre Tenerife – o ora si 10 minute, Wizz Air 3099 catre Memmingen – 45 de minute, Wizz Air 3199 spre Bari – doua ore si 30 de minute, Wizz Air 3093 spre Dortmund si Wizz Air 3089 spre Basel – o ora si 55 de minute fiecare, iar aeronava Turkish Airlines 1044 a decolat spre Istanbul cu o intarziere de 2 ore si 39 de minute.

Wizz Air a anuntat vineri ca urmatoarele servicii online nu sunt disponibile: website-ul si aplicatia mobila Wizz Air; sistemul de rezervare; sistemul de check-in online si afisarea cartii de imbarcare; centrele de contact – rezervari noi si modificari ale celor existente.

O pana informatica la sistemul Microsoft la nivel global a provocat probleme la numeroase companii, intre care unele din sectoarele aerian, financiar, al mijloacelor de comunicare in masa, precum si in alte industrii, informeaza vineri agentiile internationale de presa.

Potrivit Downdetector, un site web care monitorizeaza intreruperile, inca de joi seara s-au inregistrat varfuri bruste privind incidente la diferite site-uri web care includ aplicatii Microsoft, scrie EFE.

Problemele care au inceput sa fie detectate in Statele Unite s-au raspandit in diferite parti ale lumii. Marile companii aeriene americane, inclusiv Delta, United si American Airlines, si-au suspendat vineri devreme toate zborurile din cauza unei probleme privind comunicatiile, potrivit Federal Aviation Administration, relateaza AFP si EFE.

Toate zborurile, „indiferent de destinatie”, au fost blocate din cauza „problemelor cu comunicatiile”, a declarat FAA intr-o notificare catre companiile aeriene.

Consemnarea la sol a avioanelor vine dupa ce o intrerupere majora a Microsoft a blocat la sol joi pentru ore intregi aeronave ale companiei americane low-cost Frontier Airlines, intr-un incident care pare sa fi fost rezolvat. Alti competitori, precum Allegiant si SunCountry, au declarat, de asemenea, ca au dificultati, inclusiv cu operatiunile de rezervare online, facturare si management al calatoriilor, relateaza presa locala.

De asemenea, traficul aerian a fost suspendat vineri dimineata si pe aeroportul Berlin-Brandenburg din cauza unor probleme tehnice, a informat presa germana.

Aeroportul Schiphol din Amsterdam, unul dintre cele mai aglomerate hub-uri din Europa, a fost si el afectat de pana informatica globala, a declarat vineri un purtator de cuvant. In plus, au mai fost afectate aeroportul Eindhoven din sudul Olandei, compania aeriana Transavia si spitale olandeze.

Si operatiunile aeriene ale Air France au fost „intrerupte la anumite escale” din cauza penei informatice uriase.

Urmareste-ne si pe:
Gabriel Tudor

Recent Posts

Ultimul discurs din campanie al lui Trump: „Candidez impotriva oamenilor rai. Majoritatea tacuta se va face simtita”

Fostul presedinte Donald Trump a sustinut in timpul mitingului final al campaniei sale ca adevaratul…

12 minute ago

Confuzie fatala: soldatii nord-coreeni au deschis focul asupra trupelor rusesti din Kursk, fiindca nu au putut face diferenta intre uniformele acestora si cele ucrainene

Soldatii nord-coreeni au deschis recent focul asupra fortelor ruse in regiunea Kursk, sustine corespondentul de…

21 de minute ago

Semnal de alarma in tabara republicana: pentru prima oara, Donald Trump accepta ca ar putea pierde alegerile. „Lucrurile rele se pot intampla, nu-i asa?”

Fostul presedinte Donald Trump a declarat cu o zi inainte de data oficiala a alegerilor,…

51 de minute ago